סוכלה המנהרה הגדולה ביותר שנחשפה בצפון הרצועה

קובי פינקלר No Comments on סוכלה המנהרה הגדולה ביותר שנחשפה בצפון הרצועה

צה״ל סיכל את מנהרת הטרור הגדולה ביותר שנחשפה בצפון רצועת עזה. במקביל, חמאס דחה את ההצעה ליישום הפסקת אש קצרה בה ישוחררו חולים ומבוגרים ודרש הפוגה ארוכה בלחימה

צילום: דובר צהל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהמשך לחשיפת מנהרת טרור מתאריך 16 בדצמבר 2023, סוכלה מנהרת הטרור של ארגון הטרור חמאס, בעלת מספר הסתעפויות אשר נחפרה מצפון רצועת עזה לכיוון שטח ישראל. התוואי לא חצה לשטח ישראל.

לאורך השבועות האחרונים עסקו בצה״ל בחקר וסיכול המנהרה. התוואי אותר והושמד במאמץ משותף של יחידת ההנדסה של אוגדת עזה, החטיבה הצפונית באוגדה, יחידת יהל״ם, מפקדת קצין הנדסה בזרוע היבשה, פיקוד הדרום ואגף ההנדסה והבינוי של משרד הביטחון.

מדיה: דובר צה"ל

תיעוד מפעילות כוחות צה״ל לסיכול המנהרה:

video
play-sharp-fill

בתוך כך, נמשך המשבר במשא ומתן לעסקת שחרור החטופים. ארגון הטרור חמאס דחה את ההצעה ליישום הפסקת אש קצרה בה ישוחררו חולים ומבוגרים ודרש הפוגה ארוכה בלחימה. כך דווח ברשת הסעודית "אל-ערביה".

בכיר חמאס מחמוד מרדאווי אומר כי "חמאס פועל במרץ כדי להבטיח שישראל לא תיקח את החטופים ולאחר מכן תחדש את תוקפנותה נגד רצועת עזה".

היום יימשכו השיחות בקהיר זה היום השלישי בניסיון להגיע להסכמות. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה להמשך המגעים וכתב "לא אפסיק לדחוף לעסקה שתבטיח את שחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס, ותביא להפסקת אש בעזה לשישה שבועות לפחות ותאפשר את הגדלת הסיוע לרצועה".

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס נפגשה הלילה עם השר בני גנץ בוושינגטון. מהבית הלבן נמסר כי האריס הביעה בפני גנץ דאגה מהתנאים ההומניטריים בעזה ומתקרית משאיות הסיוע בה נהרגו עשרות פלסטינים. והדגישה את הדחיפות בהשגת הסכם לשחרור החטופים.

בנוסף, השניים דנו בתכנון הפעולה הצבאית ברפיח "ובצורך בתוכנית הומניטרית אמינה וניתנת ליישום, לפני שישראל תשקול כל פעולה צבאית גדולה בעיר לאור הסיכונים שעלולים להיווצר לאזרחים".



0 תגובות